Stressat tv-seriebabbel

Igår upptäckte jag att en av mina favoritserier (tv-) har visat 8 avsnitt som jag helt har missat. Jag pratar om Bunheads. Som liksom bara slutade efter cirka 10 avsnitt (förra året) och sedan visades inte fler på evigheter, så jag ba: himla långt uppehåll, det här. Gick in igår och upptäckte att det senaste avsnittet ”airades” 26 februari 2013. What?! Så jag kollade upp saker lite närmare och upptäckte 8 nya avsnitt. Helt osedda av mig. En skulle kunna tro att jag blev skitglad och dansade en liten dans av lycka. Men nej. Jag blev stressad.

DET FINNS SÅ MYCKET ATT SE OCH SÅ MYCKET ATT LYSSNA PÅ OCH SÅ MYCKET ATT GÖRAAAAAAAA!!!!111!!

I alla fall. Såg sista avsnittet av Girls igår. Alltså sista avsnittet av säsong 2. Vilken otroligt virrig och snurrig och konstig säsong det har varit. Jag är inte helt säker på att jag gillar, men jag måste ändå fortsätta se. Jag gillar inte det här att det är exakt noll röd tråd avsnitten emellan. Förutom att Hannah har psykiska problem. Det är det enda konstanta. Allt annat är VIRRVARR av händelser som känns helt oberoende av varandra. Jag upplevde inte första säsongen så.

Säsong 3 ska inte visas förrän 2014 dessutom. Då kommer jag inte minnas ett skit av de två andra säsongerna. Förutom topshändelserna. De sitter för evigt fastetsade i mitt minne.

Nu längtar jag ganska intensivt tills Hart of Dixie börjar igen. Innan dess skulle jag alldeles ha sett färdigt Bunheads-avsnitten. Vilket är cirka en omöjlighet eftersom Hart of Dixie börjar igen på tisdag.

DET FINNS SÅ MYCKET ATT SE OCH SÅ MYCKET ATT LYSSNA PÅ OCH SÅ MYCKET ATT GÖRAAAAAAAAA!!!!111!!

Jag blir på riktigt så himla stressad av allt jag vill hinna med. Alla tv-serier jag vill se, alla poddar jag vill lyssna på, alla bloggar jag vill läsa. Jag vill hinna hänga med på Twitter, jag vill hinna träffa mina kompisar, jag vill naturligtvis umgås med barnen och M. Jag vill umgås med barnen på tu man hand och med M på tu man hand och jag vill gå på After Work och jag vill jobba över för att dra in lite extra kosing.

Det blir enormt stor skillnad mellan livet AFK (away from key, dvs. inte vid datorn) och mitt liv framför datorn när jag och M inte delar internet-intresset. Det blir naturligtvis så att han inte förstår, att han tror att allt jag gör ”på datan” är trams. Men det jag gör är ju omvärldsbevakning, det är mitt Rapport och Aktuellt och TV4 Nyheterna. Jag uppdaterar mig. Och i viss mån roar mig. Men det mesta handlar faktiskt om att hålla sig ajour (på ett roligare sätt). Vi hämtar information om vad som händer i världen på olika sätt, helt enkelt. Mitt sätt är lite svårare när en har familj, det får en ju erkänna. Mitt informationsinhämtande är ju lite mera avskärmat från övriga familjemedlemmar.

Och mitt i allt informationsflöde och familjeumgänge vill jag hinna se mina älskade tv-serier. How to do?

Kommentera

