På min gata i stan

Älskar att det är den tiden på året då hela gatan vaknar till liv och en kan gå över till grannarna och ta en kopp kaffe på bron i gassande solsken. Det är sådan idyll!
Vi valde lätt bästa gatan i den här stan.

Apropå ”bro”. Det är en trappa här där jag bor. Inte en sådan där tingest för transport över vatten. Sådana heter så klart också ”bro”här. Men det är som sagt även en trappa upp till en ytterdörr. Språk, hörrni! Sån himla rolig grej!

Ikväll ska vi på discobowling! Jag låtsas innan att jag ska ha skitroligt, men det kommer som vanligt sluta med att jag är sur och tycker synd om mig själv som till och med är sämre än en femåring. Livet och dess glädjeämnen.

Kommentera

