Hungerfråga (among other things)

Det här att äggen jag skulle koka idag sa ungefär ”piiip, piiip, piiiiiip” när jag släppte ner dem i det kokande vattnet. Hallucination eller? Det gjorde mig lite olustig. Men bara lite för nu sitter jag och käkar ett av dem. Jag har gått runt större delen av mitt liv och ba: nej, jag tycker inte om kokt ägg. Tills jag fick för mig att koka ett ägg och smaka. Så galet gott!

(Att skölja ner ett ägg med en slurk Mivitotal däremot – inte så galet gott.)

Jag gör ett försök att stå mig längre på min frukost nu, genom att lägga till ett kokt ägg. Det spelar normalt ingen roll vad jag äter till frukost, havregrynsgröt eller kaffe och macka – jag blir oavsett tokhungrig vid 10. Vilket iofs kanske inte är jättekonstigt med tanke på att jag äter min frukost vid 6. Men ändå. Kroppen borde vänja sig vid att den får vänta 5 timmar innan det är dags för lunch. Borde den inte det? Uppriktig fråga. Om den, fem dagar i veckan, får vänta fem timmar mellan frukost och lunch – borde inte kroppen vara van vid det då? Det är ju inte orimligt lång tid direkt.

Nu har jag dessutom börjat träna* och kommer förmodligen bli ännu hungrigare ännu tidigare. Vi får se vad ett sketet ägg kan göra.

 

* Jag har anmält mig till Löpsteget och känner att jag måste få igång kroppen lite innan det drar igång. Utmanar mig själv och ska försöka lära mig bättre löpteknik och dessutom att kunna springa (lite) längre och snabbare. Vi får väl se hur det går. Det startar den 29/4 så fortfarande inte för sent att haka på själv, om du vill. Jag kommer sabba första veckan eftersom jag åker till Stöschölm då (SPRINGSTEEN!) och är borta hela helgen. Well well cykelställ. Livet går vidare.

4 reaktioner på ”Hungerfråga (among other things)

  1. Jag tänkte precis samma sak som föregående talare. Ät ägget (eller någon annan del av frukosten) på jobbet.
    Jag äter turkisk yoghurt (10%-ig) med mandlar, pumpakärnor och linfrön i. Otroligt mättande. 🙂 Lägg till lite bär eller byt ut frön eller vad som helst. Lovar att du blir mättare än gröten.

  2. Klarar mej ej heller 5 timmar i sträck oavsett hur stor portion jag äter. Ät lite frukt som mellis innan lunch 🙂

Kommentera

