En har möcket stora problem

Jag svarar på gårdagens kommentarer med ett inlägg eftersom ni alla sa samma sak och ni svarade det mest självklara svaret av alla svar. Naturligtvis behöver jag äta mellanmål! Hur kunde det totalt flyga ur huvudet när jag har funderat över mitt stora problem? Seriöst alltså. Jag läste igenom nu och insåg att det jag har skrivit hittills kan låta drygt och ironiskt, men jag är mycket uppriktig.

Så fick den gigantiska funderingen en lösning. Jag har undrat sjukt mycket över det här, så nu känner jag mig bara lite korkad. Och så är mitt smeknamn Mellis och allt. Obs dock att det har noll och ingenting med mellanmål att göra.

Nu har jag i alla fall bytt frukost för jag tänker att kaffe och macka kanske inte är det ultimata. Överhuvudtaget. Jag känner mig ofta extremt trött och energilös. Det är ju inte helt galet att tänka att det kanske beror på kostintaget. Jag har alltid varit övertygad om att en stadig frukost är den bästa starten på dagen, men hamnade av någon anledning i ”kaffe och macka”-träsket. I alla fall. Nu blir det havregrynsgröt med en mosad banan i (så. jäkla. gott!) och ett kokt ägg. Och på jobbet kör jag mellanmål i form av Finn Crisp. Kommer bli så himla pigg och alert nu! Känner mig lite som Gunde Svan och i detta sammanhang tror jag att det är en bra grej.

Dock en sorglig grej – när ska jag dricka kaffe nu? Cirka aldrig? *ledsen smiley* Innan ni föreslår att jag kan dricka på jobbet kan jag meddela att den mörkbruna dryck som serveras i automaten på jobbet på ingalunda vis är kaffe. I linje med att ”mjölken” i automaten kallas för ”vitt” borde drycken i sig bara kallas för ”brunsvart”. Jag får kanske helt enkelt ta med mig en termos med hemmabryggt riktigt kaffe. Det kommer ju bli av. Jag behöver verkligen flera nya moment i min morgonrutin. Den är så tom på saker att göra.

3 reaktioner på ”En har möcket stora problem

    1. Jo. Så måste det bli. Det kändes tomt imorse att gå från frukostbordet utan kaffesmak i munnen, så så får det bli. Problemen lösta! Tack för input i mina våndor.

Kommentera

