Lite off bara

Idag borde jag studsa upp ur sängen och ba: ”Yay! Kortvecka! Springsteen!”. Men istället är jag helt off och har varit det i flera flera dagar. Så fruktansvärt beroende av att alla omkring är som de brukar vara. Minsta lilla som avviker tror jag beror på mig. Så blir jag tyst och drar mig undan vilket i sin tur påverkar andra. Osv osv osv. I en halv evighet.

Jag hatar att erkänna att jag mår på ett visst vis pga hormoner (obs! ej graviditets-). Det gör att alla känslor känns påhittade och inte verkliga. När de är i allra högsta grad verkliga för mig just nu. Samtidigt som jag tycker att vissa personer (gissa själva) ska ta hänsyn till att jag är under hormoners påverkan och ha överseende med mitt beteende och min tillfälliga deppighet. Det går kanske inte ihop.

Hursomhelst. Något som är yay på riktigt är att det här måendet kom nu och inte till helgen. I helgen ska jag vara sjukt glad. Schukt gla.

Kommentera

