Tisdagslista

Eftersom det är oklart hur många Bruce-fans jag har som läsare passar jag på att dryga ut bloggen med ännu en lista, så att ni kan få läsa lite mera om det som garanterat intresserar er – nämligen om MIG!

Vilken svordom använder du mest?
Men vad fan!, säger jag väldigt ofta. Helvete!, om det verkligen har gått åt skogen.

Äger du en iPod?
Nix.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
 05:20

Hur många resväskor äger du?
En. Eller ja, typ en.

Använder du flip-flops?
Nä, jag tycker att det är så fruktansvärt obekvämt.

Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag tar mycket hellre kort än är med på dem. Bortsett från sminkblöggsbilder då.

Vilken var den senaste filmen du såg?
En film med Gwyneth Paltrow där hon spelar en countrysångerska (Country Strong). Jag grät cirka hela filmen åt exakt allt. Skitsorglig film. Eller så var det pms:en som spökade. Möjligtvis kombo.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Jadu. Jag umgås mest med min egen familj faktiskt. Där ingår barn. Alla mina vänner har dessutom barn, s’atte…

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa. Och så massa nytt till hemmet. För jag räknar kallt med att vinsten skulle vara på minst fem miljoner.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja. Jag själv mest faktiskt.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Det ligger faktiskt skivor i min CD-spelare hemma, fem styckna. De har legat där i evigheter. Och jag minns absolut inte vilka skivor det är.

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Dum fråga. Alltid Bruce Springsteen. Alltid alltid alltid. Amen.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Som att jag skulle avslöja det!

När var senast någon stötte på dig?
Äh, minns inte.

Vad åt du till middag senast?
Ostschnitzel med ris och wokgrönsaker.

Använder du huvtröjor?
Njae, ytterst sällan. Skönt att ni fick veta det. Som ni har undrat!

Kan du vissla?
Ja.

Vem var den senaste som ringde dig?
Min moder kanske?

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Jag gillar karuseller som snurrar, typ som Pop-expressen.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Klart de gör.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
0270

Tittade du på tecknat när du var liten?
But of course. Nysgubben på Anslagstavlan.

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Beror väl på vad man ska räkna som köpcentrum i denna lilla stad. Äh, det är inte stort i vilket fall. Det räcker så.

Hur många syskon har du?
Fyra.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nja, inte mera blyg för killar än för tjejer. Är blyg för människor jag inte känner. Punkt.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Inte en enda eftersom jag är helt usel på att komma ihåg repliker. Min syster däremot – hon kan alla repliker i alla filmer hon någonsin har sett. Så där ser vi var minnesgenen gick i vår familj.

Äger du några band t-shirts?
Ja, Springsteen då så klart. Har aldrig dem på mig, men jag äger och det räcker.

När flög du senast?
För hundra jävla år sedan.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Sex styckna.

Läser du för skojs skull?
Ja, en läser ju både för skojs skull och för att en måste. Beror ju på vad det är en läser, s.a.s.

Pratar du några andra språk?
Jag pratar engelska och kan möjligtvis göra mig förstådd på stödords-spanska. Franskan har jag tappat helt. Eller inte helt. Jag kan säga oiseau. Vilket betyder fågel. Eller kuk. Beror nog lite på sammanhanget, skulle jag tro.

Diskar du din egen disk?
Min diskmaskin diskar min egen disk.

Har du gråtit offentligt?
Ja, massor av gånger. Exempelvis vid frukostserveringen på Birka Paradise pga dödshunger och skitsvårt att komma in i den helt orimliga kön (läses med hårt k). Obs jag var gravid.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Jag äger båda delarna, men den stationära står bara och samlar en massa jävla damm.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, hur spännande vore livet annars?

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag har alltid en plan att tatuera mig, men om jag inte kommer på det ultimata motivet kommer det inte att hända.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, varför det? Fjant bara.

Kan du kasta macka?
Kan och kan. Jag vet i princip hur man gör. Sedan har jag inte övat så där speciellt mycket faktiskt.

Har du någonsin varit i Jamaica?
Nix.

Vad har du med dig in på bion?
Det jag köpte i kassan förmodligen. Och sällskapet då.

Vem var din favoritlärare och varför?
Kerstin var min favvo. Gulliga Kerstin!

Har du dejtat någon av en annan religion?
Jag är inte religiös, så ”annan religion” blir liksom… allt.

Vad har du för väder?
Extremgrått som i ”snart börjar det åska”-väder.

Gillar du att flyga?
Nej, det kan jag inte påstå. Men är inte paniskt rädd heller.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Sunt förnuft. Det är kanske inte ett personlighetsdrag, men ändock ett måste.

När sov du senast på golvet?
Minns inte.

Vilken är din favoritdrink?
Jag dricker inte drinkar.

Gillar du din boende-situation?
Japp!

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Åtta är idealantalet timmar för mig.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej, tvärtom.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?!
Oj oj, nu blir en ställd mot väggen här. Nej, jag fick tvärtom höra att jag måste prata mera.

Vilken är din favoritfrukt?
Melon, tror jag. Banan äter jag oftast, men om jag får välja så där helt okontrollerat skulle jag välja melon.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nix.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
39.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, även om jag har blivit fruktansvärt dålig på att upptäcka slarvfelstavningar och glömda ord när jag själv skriver.

Tror du på liv på andra planeter?
Ja, det gör jag. Men liv kan ju betyda många olika saker, så inte nödvändigtvis gröna gubbar liksom.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Säkert någon på nätet som skrev något upprörande.

Vad var det senaste du åt?
Falafel med strips.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jamen, det är väl för fan beroende på personerna inte på könet! Gah!

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det här har jag skrivit nyligt, tror jag. Jag vet bara att mamma ville att jag skulle heta Pernilla pga bror heter Peter, men min pappa vägrade och ville att jag skulle heta Camilla. Eller om det till och med var farmor som kom med förslaget? Minns inte. Det var ju så länge sedan, det där.

Gillar du senap?
Jovars.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det ordnar sig alltid.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nä. Aldrig.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Men alltså, jag minns inte filmer. Ännu mindre minns jag karaktärer i filmer. Och allra minst minns jag om jag själv påminner om någon karaktär i en film. Vem tänker ens på sånt? ”Oj, hen är ju precis som jag!”?

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nix.

Tycker du om att krama folk?
Ja, jag tycker faktiskt om att kramas, men man skulle nog inte kunna tro det. Jag är inte den som tar initiativ till kramar. Men vill folk kramas är jag helt på!

Skulle du säga att du är trendig?
Nä, verkligen inte (fast jag har den inställningen i min Glossybox-profil).

Äger du en digitalkamera?
Ja. Inte direkt något att skryta med.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Allra oftast Marilyn Monroe pga mitt hår. Kylie Minogue pga kort i rocken.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Det beror på situationen. Är det något viktigt vi ska bestämma så stör jag mig (fast väntar mig ett sms, inte ett samtal), men om någon bara säger ”vi hörs, jag ringer!” så glömmer jag med största sannolikhet bort det lika mycket som den personen.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Alla jag någonsin har läst?

Tycker du att du är attraktiv?
Är inte det lite som att höra sin egen inspelade röst. Man tror man låter/ser ut på ett visst sätt, sedan hör/ser man sig själv inspelad (eller på kort då) och tappar hakan. WTF?

Vad är du allergisk mot?
Nada, vad jag vet.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Får flyktiga tankar om att bli vegetarian ibland pga man borde väl vara det. Sedan tänker jag på hur gott det är och så blir jag självisk och hjärtlös och vill vräka i mig mängder av blodiga biffar. Sorry.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Har ingen aning. Per?

Kommentera

