Läsorder från mig

Jag blev så där matt och trött på mänskligheten förra veckan, därav inga inlägg på några dagar. Jag känner mig fortfarande rätt tom och blir mest uppgiven när jag försöker tänka ut något att skriva om. Därför länkar jag bara vidare till andra just nu. Har du inte läst följande än måste du göra det. Order från mig.

En blommig tekopp kritiserade American Apparels sexistiska bilder.

Nanna Johansson ironiserade över hur det kunde ha gått till i sitt inlägg Det BEHÖVER inte vara sexism.

Fredrik Pettersson förklarar varför sexism säljer och varför det påverkar mäns syn på kvinnor. Och varför det är helt åt helvete.

Och nu när jag letade efter dessa länkar hittade jag ännu ett inlägg på En blommig tekopps blogg där Emelie har lyft fram en kommentar hon fick. Av någon outgrundlig anledning kan jag inte direktlänka till detta inlägg, så jag slänger in en skärmdump (med länk till kategorin på bloggen där inlägget ligger) av det. En av de bästa kommentarer ever:
tekopp
Och slutligen, i samma kategori i En blommig tekopps blogg, ligger även ett inlägg där Emelie har sammanställt de artiklar och blogginlägg som har skrivits om hennes kritiska inlägg om American Apparel. Sjukt egentligen. Men så himla himla bra.

 

 

Kommentera

