Nytt efternamn

Det här att byta efternamn, inte det enklaste. Alltså, själva bytandet i sig är ju enkelt. Men det här att fatta att en heter något annat. Jag loggade in på Skatteverkets hemsida och låtsades vilja skriva ut ett personbevis för att se om jag har fått mitt nya efternamn och där stod det. Så himla märklig känsla!

Tidigare fanns det över 30 pers i Sverige som hette samma för- och efternamn som jag. Nu tror jag faktiskt jag är helt ensam om min för- och efternamnskombo.

I alla fall. Det är märkligt att en inte får hem någon form av bekräftelse på att efternamnet är bytt. Enligt information tidigare skulle det ta två veckor, men mitt efternamn är tydligen bytt bara tre vardagar efter vigseln. Nu ska jag väl lugna mig lite kanske, för det kan ju fortfarande komma en bekräftelse – men jag har för mig att det inte gör det. Som sagt, märkligt.

Kommentera

