Märkligheter i livet

Man skulle kunna tro att musik från den allra mörkaste perioden i mitt liv skulle ge mig ångest och obehagskänslor. Istället lägger den sig som bomull kring hjärtat och jag känner bara lugn och frid. Inte bara för att det var då och nu är nu. Nästan mer för att musiken var det som tröstade och distraherade. Det jag flydde till. Jag vet att jag kanske borde associera till honom, men det gör jag inte. Den musiken är som en stor varm famn att krypa in i. Trygghet. Från tiden som var mitt helvete på jorden.

Konstigt, men sant.

4 thoughts on “Märkligheter i livet

    1. Ja, man är väl mera benägen att verkligen _lyssna_ på musiken då kanske och inte bara låta den skvala på i bakgrunden. Nästan lite terapeutiskt med musik sådana gånger.

Kommentera

