Dagens lästips!

Hej bloggen! Jag har så mycket åsikter nu och så lite energi att skriva om dem. Fattar inte ens att jag orkar ha dem överhuvudtaget med tanke på energinivån i min kropp.

Ett bra inlägg jag läste idag var detta på #Blogghen. Är det inte lustigt hur precis allt som kvinnor gör ska förminskas och förlöjligas? Hur orkar folk uppröras över att föräldrar berättar att de är föräldrar (förlåt, mammor – det handlar som sagt alltid om mammor) och skriver om hur det är att vara mamma? Men jag ska inte sitta och upprepa samma saker som Bella redan har skrivit så bra, så läs inlägget.

Måste bara få lufta två saker:

1. Varför får en inte vara stolt/glad över att en är mamma? Och varför anses det vara så fruktansvärt ointressant för andra om en berättar om sitt barn? Naturligtvis kan det inte intressera alla, men om du inte är intresserad så är chansen rätt stor att det inte är dig jag riktar mig till. Hur svårt är det att fatta? Har man bara rätt att yttra sig om majoriteten av jordens befolkning är intresserad av det man säger? Skulle bli väldigt tyst på vår jord.

2. Varför ska inte barnen få spela en stor roll i våra liv? Det är ju löjligt hur vissa verkar tycka att en ska mörka det faktum att en har barn och låtsas som att de inte finns. För det känns ju hälsosamt. Jag skriver inte jättemycket om mina barn längre, men det har blivit så i och med att de har blivit äldre. Definitivt inte för att jag behagar allmänheten och besparar dem/er ointressanta anekdoter om mina barn eller hur mitt liv som förälder ser ut.

Har mycket svårt att förstå irritation som riktar sig mot företeelser en inte behöver utsätta sig för om en inte vill. Läs inga föräldrabloggar då, om det är så sjukt patetiskt. Besök inte föräldra-/barnrelaterade sajter och följ inte folk som bara skriver om sina barn.

One thought on “Dagens lästips!

Kommentera

