Förtydligar lite om läget egentligen

Alltså, det var inte meningen att skrämma slag på någon. Jag vill inte ta livet av mig. Däremot ville jag lite visa att PMS inte bara handlar om att vara lite grinig och gråtig. För säger man att man lider av PMS blir det lätt lite höhö:igt och lite som att det inte är riktigt dåligmående.

Nu kan jag ju inte till 100% säga att det beror på PMS, men med tanke på att det förvärras två veckor varje månad för att lätta när mensen kommer så verkar det ju väldigt lurt. Och för mig blir det en rejäl energidipp så jag blir totalt orkeslös och rätt likgiltig. Samtidigt som jag är lättirriterad och extremt lättstött. Och hela tiden det här trycket över bröstet som känns som en gigantisk sorg. Jag kan inte beskriva det på något annat sätt.

OK, jag letade information nu och insåg att det inte är vanlig PMS, men med allra största sannolikhet PMDD  för beskrivningen av symptomen är ungefär precis det jag beskriver. Så ja. Jag ska ta tag i det och jag ska inte ta livet av mig.

 

2 thoughts on “Förtydligar lite om läget egentligen

  1. Berätta gärna om/när du får hjälp för jag lider av ungefär samma åkomma. Veckan innan mens är hela världen emot mig, ingen tycker om mig och det är allmänt mest synd om mig i hela världen. Mycket påfrestande!:-/

Kommentera

