Läget egentligen

Jag mår ju inte så bra just nu. Som jag har antytt lite här och där. Jag kan ärligt inte säga om det enbart beror på det där jag inte känner att jag kan skriva om eller om det till lika stor del är PMS. Eller möjligtvis dålig ventilation där jag tillbringar större delen av mitt liv (dvs. inte hemma). Läste nämligen nyligt om att dålig ventilation/luft kan ge trötthet, koncentrationssvårigheter, huvudvärk osv osv. Och ja, det säger väl sig själv egentligen. Lite no shit Sherlock över det, men ibland kopplar en ju inte så det kan vara bra att bli uppmärksammad på det.

Däremot märker jag en ganska dramatisk förändring i mitt humör från ägglossning (typish) till mens. Jag blir på riktigt deprimerad. Som i vill inte göra någonting, vill inte träffa någon, ORKAR INGENTING. Stundtals så pass att jag inte ens känner att jag orkar leva. Inte så att jag vill avsluta, men mera ”om något hände nu så skulle nog det vara ganska skönt”.  Det är ögonblickstankar och inget mera permanent tänk, men ändock så finns det där. Så jag tänkte att jag börjar där – där jag faktiskt själv kan påverka. Jag gör ett nytt försök med Femal Balans och ser om det räcker eller om jag behöver något annat.

Kommentera

