Ett litet hej

Vad är detta? Min enda vecka som brukar vara bra startar uselt och förra veckan som brukar vara en lågpunkt startade på topp? Uppochnervända världen. Så sjukt rastlös i kroppen och arg och irriterad. Svårt med koncentrationen och allmänt äschig.

Jag ville skriva om hur trött jag är på att tjejer alltid måste framhäva att de har ”manliga” intressen och egenskaper för att liksom kunna hävda sig och vara lite mera värd/likvärdig i mäns ögon. Tjejer som gillar öl och whisky är ju liksom lite som en av grabbarna = mera värda. Tjejer som är tekniska och kanske till och med intresserade av motorer = mera värda. Ja, ni fattar. Jag gillar öl och whisky, jag tycker att det är roligt att montera IKEA-möbler och det är jag som fixar datorn om det blir något fel på den. När folk blir imponerad av sånt vill jag peta dem i ögat. För det är alltid ett förbluffat ”du som är tjej?!” som ligger bakom.

Kommentera

