Och hur känns det så här inför jul?

Det är sista veckan innan julsemestern och jag har nedräkning utan dess like. Kan liksom inte se det som ”åh, bara tre dagar kvar!” utan det är mera ”jävla skit, tre hela jävla dagar kvar!”.

Måendet är det så där med. Femal Balansen tog slut och hej och hå, vilken skitmånad det blev. Vet inte om jag har skrivit om det redan, men uppenbarligen hjälpte FB en del. Jag har ändå inte köpt ny, för jag nu testar jag gurkörtsolja. Det ska vara starkare än jättenattljusolja och alltså mera effektivt mot diverse humörbesvär. Dessutom hjälpa mot hormonell påverkan på huden (med andra ord megautbrott av finnar på hakan och runt munnen).

Har också upptäckt lite mönster i måendet så här långt. Jag dippar direkt efter mensen också. Sedan kommer en bra vecka då energin är på topp och allt känns relativt roligt (så roligt det kan när man är medveten om att man snart dippar igen). Därefter kommer arga veckan då jag är så galet jävla irriterad på allt och alla. Det är oftast då det kommer upprörda blogginlägg. Försöker ändå hålla mig till relevanta, viktiga ämnen så ilskan känns lite mera befogad. Det skulle vara så himla lätt att spy ur sig en hel massa mindre viktiga saker som jag faktiskt inte alls är exakt SÅ irriterad över andra veckor. Om en säger så. Sedan har vi då ledsna, lättsårade veckan (-orna?). Den här perioden känns alltid längst,  men det kanske beror på att det är jobbigare att vara ledsen än arg? Ja, och sedan kommer mensen och jag har ont och har låg energi rent fysiskt.

Och nä, jag fattar att det här inte är högintressant för andra, men det är bra att skriva ner och ha informationen någonstans. Och om någon känner igen sig och tycker det är skönt att någon annan skriver om det så är det plus i kanten. Jag är inte så bekymrad över att dela med mig av privata saker. Som ni kanske har märkt vid det här laget.

Det positiva är att jag kommer vara i Må Bra-veckan över jul. Alltid något. Sedan dippa lagom till jag börjar jobba igen iofs. Men vi säger att gurkörtsoljan kommer göra mig till en ny människa till dess.

3 thoughts on “Och hur känns det så här inför jul?

  1. Exakt så är mitt mående som du beskrev.
    Själv vaknade man upp på julafton och var typ skitförbannad.
    Ljuva skit-pms!

Kommentera

