Lista om året som gått – 2013

Okej, jag är skitdålig på att blogga nu, men en sådan här lista är jag tvungen att göra för det egna minnets skull.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja, jag gifte mig.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger fortfarande inga nyårslöften.

3. Fick någon du känner barn?
Ja, säkert någon, men ingen jag umgås med så. Eller så är mitt minne helt ute och cyklar.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Och som vanligt måste jag slänga in en disclaimer här för året är inte slut än.

5. Vilka länder besökte du?
Inte ett enda, förutom det landet jag befinner mig i.

6. Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Förra årets svar får stå kvar:  ett färdigrenoverat hus (så färdigt det nu kan bli) så att man slipper känna den där ”vi måste fixa det och det”-stressen.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
I år har jag ju faktiskt ett datum jag på riktigt kommer minnas för resten av mitt liv (förhoppningsvis) 6/7, för då gifte vi oss.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag sansade mig i mitt krisande och faktiskt fattade att allt jag vill ha fanns framför näsan. Att inse att jag faktiskt bara kan njuta av allt det fina i mitt liv utan att jaga efter något mer.

9. Vilket var ditt största misstag?
Ja, det var väl perioden innan det, då jag krisade så rejält att jag tänkte vända upp och ner på hela mitt liv.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Jag vet faktiskt inte om jag/vi har köpt något speciellt så. Förutom vigselringarna då. Det var ju ett himla bra inköp.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Samma svar som förra och förrförra året: Smink. Without a doubt.

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Min familj.

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Året är ju inte slut än, men hittills har jag mest varit rejält magsjuk en sväng.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?
Som jag har svarat tidigare år så minns jag inte år utifrån låtar eller artiser. Förknippar liksom inte låtar med året utan med specifika händelser (och minns aldrig vilket år det hände). Men iofs såg jag Springsteen på Friends Arena så det kan ju faktiskt få mig att minnas att det var 2013.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2013 än vad du gjort tidigare år?
Bättre. Först ganska rejält sämre, men sedan ordnade det upp sig och jag har mått bättre. Att jag kopplade det här med PMDD har också känts positivt för måendet. Mest för att jag vet att det inte beror på andra eller annat, utan att det helt enkelt är kroppen som bråkar.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nä, jag skulle kunna säga träning, men i år har jag lite släppt det där med att tänka att jag måste träna hela jäkla tiden. Tänker inte ha dåligt samvete längre, utan blir det av så blir det av och annars lägger jag säkert tiden på något jag hellre vill göra.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Ja, på att krisa.

18. Hur var din julafton?
Den var riktigt mysig och så där lagom.

19. Blev du kär?
Kär igen i han som numera är min man.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Gick Nashville i år? För det var en jäkligt bra serie.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Fredrik Backmans En man som heter Ove gick oväntat och blev en av de bästa böckerna jag någonsin har läst.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Jag vet faktiskt inte riktigt. The Phosphorescent kan det ha varit.

24. Önskade du dig något som du fick?
Ja, om giftermål kan räknas  som något en ”fick”.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Det ska väl vara en hund då. Samma svar år efter år liksom.

26. Vilken var årets bästa film?
Ingen aning. Jag är dålig på film.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag minns inte. Gjorde nog inget mer än fikade.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag har inte träffat några nya människor på det viset. Genom den andra bloggen har jag ju fått kontakt med nya roliga människor online.

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Väldigt blandad och väldigt mycket beroende av mitt mående. Vissa dagar tål jag inte att få uppmärksamhet och vill bara gömma mig i intetsägande, heltäckande kläder. Andra dagar är det färgglatt och klackar. Det senaste halvåret har jag dock kört mestadels på kläder att gömma mig i.

30. Vad fick dig att må bra?
Att vara hemma. Har varit sjukt hemmakär det här året.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

32. Vem saknade du?
Mina två bästa kompisar, E och S. Vi träffas så himla himla sällan!

33. Vilken var din bästa månad?
Sommarmånaderna när jag hade semester. Älskade den perioden det här året. Vi gifte oss och allt var verkligen bara BRA.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Ja, jag hade kunnat vakna upp ur min krisande bubbla lite tidigare och fattat hur himla bra jag har det, tidigare.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag hoppas att jag kommer kunna må bättre eller snarare lära mig att hantera mitt mående bättre. I övrigt hoppas jag bara att det mesta fortsätter vara så bra som det är nu. Plus att vi får allt det där gjort som vi vill ha gjort hemma, så att vi kan fokusera på att spara pengar till roliga upplevelser istället för till renovering.

3 thoughts on “Lista om året som gått – 2013

  1. Vad roligt med en så positiv årslista!

    Nästa år blir det självklart mer häng med mej och Soffan. En timme (plus lite eller mycket till) här och där HAR vi.

    Puss på dej!

  2. Det var en bra lista! Jag hoppas det är lugnt att jag snuvar den (samt lägger till något), det har gått så satans trögt för mig att komma på vad vad jag vill ha med på listan. Googles bästa svar blev din lista!🙂

Kommentera

