Rubrik nr 2: Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Kör två rubriker idag för att komma ikapp. Jag är inte främmande för att tatuera mig om rätt motiv dyker upp i skallen, men ett citat i svanken känns inte som det ultimata motivet direkt. Om en säger så. Men okej, en är tvingad och måste välja nåt och då tänker jag spontant att en fras från en Springsteen-låt skulle sitta fint.

Och nu har jag surfat runt på nätet för att hitta ett citat som jag gillar så där lite extra mycket, men inget av dem känns ju relevant att sätta på min kropp. Men det skiter vi i nu. Alternativen jag väljer mellan är:

”You’re born into this life paying
For the sins of somebody else’s past”
(pga bara gillar frasen av någon anledning, i mångt och mycket väldigt sant)

”Darling, I’m losing
And it’s a mean game
Still I play on and on just the same”
(pga älskade den frasen tidigare och kände mig möcket träffad)

”We’ll keep pushing till it’s understood
And these badlands start treating us good”
(tänker lite feminism där, så den skulle på ricko kännas lite relaterad till mig)

Från samma låt och lite mera för att relatera till just Springsteens musik:

”Poor man wanna be rich
Rich man wanna be king
And a king ain’t satisfied
Till he rules everything”

Ja, jag kan hålla på hur länge som helst, så slutar här. Men jag lyckades krysta ur mig någonting. Inte illa.

Kommentera

