Under the influence

Apropå att vara sjuk, kom att tänka på några saker jag har gjort när sötsuget (eller snarare godissuget) blivit alltför påträngande.

1) Gnagt av kexen runt benmärgen på hundgodis. Obs! Jag var kanske 7 år. Eller möjligtvis äldre. Har lite förträngt.

2) Ätit chokladhundgodisar. Ja, man undrar vad det är med mig och hundgodis. Snart börjar jag väl käka V.O.V-pölsa också. Fast obs att jag var cirka 7 här också.

3) Gått och smuttat på en flaska Quilla Simplex (hostmedicin med saltlakritssmak) i tid och otid. Helt utan att vara förkyld eller hostslemmig överhuvudtaget. Bara för att det är så schukt gott. Inbillar mig lite att det kan vara orsaken till att jag under en period alltid fick torrhosta så jag nästan spydde varje gång jag hostade (aha-upplevelse as we speak: jag har inte hostat så på flera år!). Men alltså, en är ju inte läkare direkt så kan ju inte avgöra sannolikhetsgraden i den teorin.

Ni då? Vad har ni gjort under påverkan av sötsug? Eller är det bara jag som har betett mig på det här viset? Säger ”har betett mig” eftersom jag numera är bortskämd med att alltid ha riktiga sötsaker hemma. Behöver inte ens göra luffargodis nu för tiden. Skam på torra land!

Kommentera

