Dags för lista!

Vi ”lättar upp” stämningen med en lista som egentligen är mest negativ och trött. Snodd från Man Måste Härma.

Hur såg du ut för prick ett år sedan?

Jag var blond och hade lite längre hår än nu. I övrigt, the same.

När vaknade du imorse?

Lika som varenda dag denna vecka 4:50. Klockan ringer 5.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

”Nej! Vad i helvete!”. Lika som varenda dag denna vecka.

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?

Nej. Ringer extremt sällan fölk och fölk ringer extremt sällan till mig. Vilket jag är ganska tacksam över.

Vilket humör är du på?

Trött, ledsen, off, något slags limbo-tillstånd.

Har du ont någonstans?

Huvudet. Konstant.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?

Jag skulle vilja ha en kopp riktigt gott kaffe.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?

Minns inte, för jag har betalat med kontanter de senaste gångerna jag har köpt någet. Kors i taket, för jag betalar aldrig med kontanter. Intressant info för er att lagra i minnet.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?

Antar också att det är idag som avses, eftersom det skulle vara smått omöjligt att minnas DEN ALLRA FÖRSTA sidan jag någonsin gick in på på Internet. Fast rätt intressant att försöka minnas iofs. Men skitsamma. Första sidan var denna blögg. Eller ska man vara petig var det väl startsidan som är Google, men ja.

Vad ska du göra ikväll?

Helst ingenting.

Vilken är den första låten du sätter på idag?

Jag lyssnade på Darins och Eagle-Eyes låt från En Resa För Livet, Dream Away.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?

Ja, förmodligen slappade i soffan pga period med rejäl energibrist just nu.

Vad har du på dig idag?

Jag har en svart glesstickad oversize-tröja med lila linne under, svart kort kjol och lila strumpbyxor. Svarta stövletter på föttera. Och svart tubhalsduk pga är liksom mitt signum nuförtiden.

Och helgen då, hur blir det med den?

Ja, min helg börjar ju redan imorgon. Låt oss höra ett matt litet ”yay…” för det. Imorgon har jag inga speciella planer så,  men på lördag är det kalas i huset och söndagen ligger nog också ganska öppen tror jag.

Kommentera

