8. Den viktigaste feministiska frågan för mig är…

Åh, jag vet faktiskt inte. Den viktigaste frågan är att få folk att fatta, en gång för alla. Men det känns för det mesta så himla omöjligt. Om fler valde att faktiskt lyssna på vad feminister säger istället för att lyssna på vad antifeminister påstår att feminister säger skulle jag kunna känna mera hopp vad gäller kvinnors rättigheter och ett – på riktigt – jämställt samhälle. Jag tror att de allra flesta skulle kunna ta till sig feminismen och att många egentligen går runt och är feminister utan att inse eller vilja kalla sig det. Men det hjälper ju inte när den här gigantiska motviljan mot feminismen lever och frodas både här och där.

Jag känner mig, helt ärligt, så otroligt pessimistisk och frustrerad just nu att jag inte ens kan tänka förbi folks icke-fattande och faktiskt fokusera på enskilda frågor.

Kommentera

