Träningspass för barn

Jag måste passa på att skriva om ett träningspass för barn som jag och sexåringen gjorde igår. Riktigt roligt! Och om en har barn som inte är alltför små är det ett perfekt sätt att få röra på sig i hemmet med barnen närvarande. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag ska köra ett eget pass och inbillat mig att barnen kan roa sig själva bredvid. Ha. Ha. Ha. Det har aldrig någonsin funkat med mina barn i alla fall. De vill vara med, men eftersom övningarna inte på något vis är anpassade för barn har de tröttnat efter cirka två sekunder. Och det vet ju alla som är föräldrar – om en försöker göra något på egen hand är det som att sätta en stor blinkade talande skylt i pannan som skriker ”STÖR MIG!”.

I alla fall. Jag brukar köra pass hemma med Fitness Blender och en dag upptäckte jag att de har ett cirka tjugo minuter långt pass för barn. Vi testade det, som sagt, igår och det visade sig vara ett roligt sätt att röra sig (enkla lekfulla övningar med olika former av slumpmässiga stopp – stå helt stilla, hoppa eller ner och gör en armhävning/stå i armhävningsställning). Nu är jag inte den mest vältränade personen på denna jord, så det kan ju spela in, men jag blev faktiskt svettig och andfådd. Sexåringen tyckte tjugo minuter var för lite (?!) så vi körde några andra barnpass som vi hittade på YouTube, men de var inte fullt så roliga som detta. Barn alltså. Jag var helt illamående efter alla passen och visste inte om jag skulle kräkas eller svimma (av barnpass!) innan vi gav upp, medan sexåringen ba: tralalala, ska vi göra mera? Och det berodde inte på att hon inte gjorde övningarna ordentligt, om vi säger så. Hursomhelst. Rekommenderar (helt osponsrat) detta pass och att träna med barnen om tiden tryter och det är svårt att hitta tillfällen att träna på annat sätt (rekommenderar Fitness Blender i övrigt också, de har alla möjliga typer av träningspass).

Kommentera

