Rapport från soffan

Ligger i soffan och fryser med huvudvärk efter att ha varit på Luftkuddeland med barnen på förmiddagen. Det är helt fantastiskt hur dåligt jag klarar av oljud nuförtiden. Jag satt intill ett hoppslott med inblåset alldeles intill min sittplats, så själva grundnivån på ljudet var rätt hög. Lägg då på x antal barn som skrattar, pratar, skriker, tjoar (som sig bör naturligtvis) och slumpmässiga svinhöga visselpipsblåsningar (från personal som övervakade leken), så låg nivån genast ganska högt. Jag klarar inte av sånt längre. Känner mig helt urlakad och som att det blöder någonstans inuti huvudet.

Lägg också till att jag befinner mig mitt i månadens absolut värsta vecka (pmdd-relaterat) som innebär plötsliga vredesutbrott = ännu mer energidränage, så förstår ni mängden elände som ligger i denna soffa.

Har dock påbörjat en ny Femal Balans-omgång + börjat träna och märker en ganska stor skillnad. Visst, jag får fortfarande vredesutbrott, men inte alls lika många. Och tiden mellan dem är riktigt behaglig och odeppig. Kan inte fullt ut lova att det är Femalen som gör det, eftersom varje månad är en unik liten snöflinga som varierar i psycho-styrka. Plus att träningen säkert bidrar en hel del.

Jamen nämen dåsåråsårå. Dagens inlägg avklarat.

Kommentera

