Vardagsinlägg

Jag (och resten av familjen) har varit ledig(a) idag och passade på att dra till Sönnsvall och bada på Himlabadet. Från kl 10 till ca kl 16 har jag antingen sprungit med megaring i famnen i femtioelva trappor om och om och om igen (och alltså åkt på ringen nedför rutschkana emellanåt) eller legat i strömt vatten och kämpat mig motströms (pga roligare än att flyta medströms). Har även badat utomhus, vilket ju kändes så där lagomt crazy och kul.

Nu känner jag mig helt urlakad och har dessutom vatten kvar i båda öronen som vägrar försvinna. Så fort jag rör huvudet sprakar det. S’imla irriterande.

Längtar efter att få glo på några avsnitt av The Fosters nu. Gillar den fortfarande (ifall någon trodde något annat). Gillar att den tar upp frågor som sällan tas upp i amerikanska tv-serier utan att bli så där klämkäckt och präktigt. Den tar liksom bara upp och belyser. Lyfter fram och berättar, liksom. Låter personer ta plats som aldrig brukar få ta plats utan att det görs till en grej. Tycker jag i alla fall. ”Rolig” grej: sist jag skrev om det icke-jämförde jag det med 7th Heaven och i avsnittet jag såg efter jag skrivit det dök pappan i 7th Heaven upp som en av föräldrarnas pappa. Ja alltså, jag påstod inte att det var roligt-haha, bara ”roligt”.

Joråsatte.

Kommentera

