Kan vi spola fram nu?

Men kan det bli val already så en slipper läsa sandlådediskussioner och -inlägg på FB? Jo, är medveten om att jag inte måste läsa, men jag gör det ändå pga någon form av självskadebeteende extra light.  Alla slåss om att höras och synas mest och det parti en känner sig mest hotad av gör man narr av vilket enbart får en själv att se löjlig ut. Och jag antar att det bara kommer bli värre och värre ju närmare valet vi kommer. Pratar valet i september nu för jag gissar att muskeltävlingen som pågår nu inför EU-valet ändå är i mindre skala än den desperation som kommer drabba partierna närmare september.

Det hör ju tydligen till reglerna att alla ska argumentera för sin politik genom att förlöjliga och göra ner andra partiers politik, för det vore ju helt befängt tydligen att bara försöka prata varmt om sin egen politik. Så naivt av mig att tro att det skulle räcka.

Kommentera

