Wish you were here

Begravningen är över och förbi. Jag förstår fortfarande inte vad som har hänt. Jag vet vad som har hänt. Men det vill inte sjunka in.

Min systerdotter (dvs. min andra systers dotter) sjöng en pianoversion av Pink Floyds Wish You Were Here på begravningen. Den snurrar konstant i huvudet på mig sedan dess. Så otroligt vackert och så mitt i prick. På alla sätt och vis. Den får mig att gå sönder, men samtidigt är det så skönt att få ge sorgen lite luft. Att släppa på allt och bara låta tårarna komma. Eftersom det inte finns inspelat delar jag med mig av det jag tror är inspirationen till hennes version.

Kommentera

