Jag vet inte

Jag läser andra bloggar och saknar den här bloggen så himla mycket ibland. Mitt sätt att hantera saker har alltid varit att skriva, men helt plötsligt känns saker för privata och för svåra att skriva om. Det här året har varit skit, rent ut sagt. Samtidigt som det har haft sina fina stunder, så klart, men överlag – skit. Mitt sätt att hantera saker numera är tydligen att bara knipa käft och låtsas som ingenting. Jag skulle ju kunna skriva bara för mig själv, men jag gör inte det heller. Jag bara låtsas som ingenting. 

Och det är det här som gör att jag inte bloggar speciellt mycket längre. För har jag inte ett specifikt ämne, så sätter jag mig ner och skriver om att jag inte kan skriva längre. Så… inspirerande. 

Igår hade jag en stund av total glömska. Jag satt och funderade ihärdigt på var jag var i juni, varför jag inte hade gjort något på jobbet under juni månad. Blev nästan rädd och undrade om jag bara hade suttit och rullat tummarna i en hel månad. Är det möjligt, liksom. Jag glömde bort att min syster har dött. Jag glömde bort. Det känns så långt bort, så jag fattar inte hur kort tid det egentligen har gått. Jag fattar inte. Det kom så snabbt på, faktiskt oväntat även om det kanske borde ha varit mera väntat, varade i vad som kändes som ett helt år i ett parallellt universum och sedan var det bara över. 

Så mycket död och elände detta år. Känner att jag borde fyllas av en ”livet är så kort, nu ska jag passa på!”-peppkänsla, fast det är väl egentligen rätt orimligt att tro det. Att det kan komma pepp ur det här. Panik is more like it. Över livets skörhet. 

One thought on “Jag vet inte

  1. Det där med att glömma bort att någon har gått bort hände mig också. Jag kommer ihåg att när min mamma dog så kunde jag komma hem från skolan (gymnasiet) och öppna dörren och ropa hej till henne innan jag kom på att hon inte var hemma. Kram på dig!

Kommentera

