Uppdatering – inte så synd om längre

Var iväg på återbesök till hälsocentralen imorse. Alla prover från igår såg bra ut, sänkan hade halverats och går alltså åt rätt håll. Jag mår mycket bättre, även om huvudet fortfarande är tungt och jag lätt blir andfådd. Någon form av infektion har jag i kroppen, men den är på väg att läka ut så det fanns ingen anledning att gräva vidare i orsaken. Ska få röntga hövvet pga frekvent huvudvärk. Det kan väl inte skada. Personligen är jag rätt övertygad om att det är min syn som ställer till det, plus flitigt användande av diverse skärmar av olika storlekar. Är dock positivt överraskad över hur grundligt jag blev undersökt och att huvudvärken tas på allvar, när det finns saker som talar för att den har andra orsaker. Upplever ofta att jag inte blir lyssnad på inom vården (därav min motvilja att söka hjälp), men det kan jag definitivt inte påstå om dem jag har mött nu.

Kommentera

