Jaha och nu då?

Ja, jag är ju fortfarande inte frisk. Har liksom inte så mycket att komma med bloggmässigt. Jag får påminna mig själv hela tiden om att inte jaga upp mig över saker, utan ta djupa andetag och bara let. it. go. Känner direkt av minsta lilla upprördhet rent fysiskt med hjärta som rusar på och intensivare huvudvärk. S’atte. Jag skriver om smink. Jag tittar på sminktutorials och jag underhåller mig med tv-serier som inte kräver det minsta lilla engagemang från mig som tittare. Förutom möjligtvis ett litet skratt eller så.

Men jag jobbar halvtid nu och det är rätt dränerande att bara vara runt folk. Har varit hemma i ungefär en månad och har nästan bara träffat min familj under den tiden. Som vanligt håller jag masken på jobbet och är tjurig och fräser när jag är hemma. Jag vet inte hur man gör annorlunda. Och jag tycker iofs att det inte är mer än rätt att hålla masken inför folk som inte har något med mitt privata mående att göra (dvs. man beter sig som folk mot andra oavsett vad som tynger en privat), men det är rätt frustrerande att hela tiden få höra att jag inte verkar må dåligt och att jag ju ser så pigg ut osv osv. Jag tror och hoppas att ingen menar det så, men det känns ju lite som att jag måste försvara mig och som att jag inte blir trodd. Men det är skönt att komma igång och vara lite social igen och känna att jag gör någon nytta någonstans i alla fall. Här hemma är jag ju totalt useless och ligger i soffan och ynkar mig. Världens trökigaste fru och mamma.

Kommentera

