Surprise. Inte.

Jaha, jag har fått en diagnos, kan man säga. Är numera sjukskriven för utmattningssyndrom. Eller utbrändhet, om man vill vara gammeldags. Alla knasiga grejer min kropp håller på med är tydligen typiska tecken på utmattning.

Och nä, det är väl inte världens överraskning. Det har varit ett skitår, minst sagt. Och kanske lite av ett skitliv överlag emellanåt. Så där som alla har det. Att bli äldre har ju många fördelar, men en nackdel (?) är detta eviga analyserande av ens liv. Eller är det bara jag? Har ägnat stor del av det här året till att gå igenom mitt liv och liksom känna efter hur ditten och datten har påverkat mig och vilka spår saker har lämnat. För att förstå mig bättre på mig själv, antar jag. Göra lite bokslut, släppa saker definitivt och gå vidare.

Livet runtomkring tänkte dock inte låta mig få göra det i lugn och ro. Så nu sitter jag här.

2 thoughts on “Surprise. Inte.

Kommentera

