Hank Med alltså

Den orimliga glädjen jag kände över att Royal Pains ska fortsätta i (åtminstone) två säsonger till. Började titta lite så där sporadiskt och gäspande för jagvetintehurmånga månader sedan. Hittade den när jag letade efter ”shows similar to Hart of Dixie”. Tittade först bara på ett avsnitt när det absolut inte fanns något annat att se, men nu när jag har varit sjukskriven har jag sträcktittat slut på alla sex säsonger som fanns tillgängliga. I tron att det var en helt avslutad serie och att this is it. OCH SÅ VAR DET INTE DET! För förra månaden blev det tydligen klart att det kommer mera.

Den är ganska förutsägbar och lite småtöntig. Läkare som ställer skitavancerade diagnoser efter fem minuters undersökning, på stående fot helt utan att läsa på. Alla diagnoser har svinlånga latinska namn dessutom. Men det är drama med komiska inslag och jag gillar ju sånt. Gillar speciellt karaktärerna Divia, Jeremiah och Evan.

I alla fall. Tydligen sånt jag blir upprymd över nu. Det kommer väl däremot dröja hundra år innan säsong sju ”airas”. Sån himla tur då att nya säsongen av Hart of Dixie snart börjar! Plus att Vanderpump Rules är igång, snart uppföljt av The Real Housewives of Beverly Hills. Och just det – Atlanta-fruarna har nyss dragit igång med en ny säsong.

Töntiga tv-serier – verklighetsflykt när den är som bäst. YouTube får vila just nu. Den typen av förströelse får mig bara att vilja göra saker jag inte orkar just nu. Som att sminka mig. Har gjort det två gånger på lika många veckor. I vanliga fall är det så avslappnande och terapeutiskt att stå där och kladda. Men det är ändå en slags prestation och jag och prestationer är inte bästa kompisar för tillfället. Vilket jag antar är anledningen till att jag utan problem kan skriva det här inlägget, medan ett inlägg på sminkbloggen känns som att bestiga Mount Everest.

Kommentera

