Jaha, vi tar tydligen ett till inlägg

Har ett par otroligt låga dagar nu. Tydligen. Det blir inte bättre av att jag har blivit så sjukt klumpig! Som i fumlig, alltså. Går det att tappa en sak, så tappar jag den. Går det att kladda med någonting, så kladdar jag. Går det att slå i något, så slår jag i. Ja, ni fattar. Dessutom är jag så otroligt labil så minsta lilla får mig att explodera i ett vredesutbrott som jag egentligen inte har energi till, vilket i sin tur leder till kraftig yrsel och GIGANTISK avgrundströttma.

Simpla saker som att laga mat ger mig ångest så jag skjuter upp det så länge jag kan tills det blir akut och sedan står jag med gråten i halsen och choppar saker och rör om i grejer.

Jag är så trött på allt. Så fruktansvärt trött. Märker att jag står och ältar konflikter jag inte har med folk, som jag kanske egentligen borde ha eller åtminstone fantiserar om att ha. Som att det är vad jag behöver fundera över nu. Författar upprörda blogginlägg i huvudet om saker som jag inte ens orkar tänka på längre fast ändå gör (tydligen). Världen är helt åt helvete och jag orkar inte tänka på det. Men det är rätt svårt att ignorera. Jag är så otroligt ARG över saker och jag FATTAR inte hur exceptionellt egoistiska folk är, hur viktigt det är för så många att DE SJÄLVA har det bättre än bra medan andra har det helt förjävligt. Och så har man mage och tycka att det är rimligt att resonera så?! Ja, jag ska inte börja. Men sånt snurrar rätt mycket i mitt huvud. Sånt jag verkligen inte ska fokusera på nu. Världen är en deprimerande plats att befinna sig i, kan vi ju konstatera, och jag ska nog helst försöka stänga den ute ett tag.

Kommentera

