Ska det vara på detta viset?!

Längtar nåt alldeles galet mycket till helgen då jag och två kompisar ska åka till Gävle över dagen. Typ gå i affärer, äta god lunch, kanske ta ett glas vin och liksom bara vara där tillsammans. Vi träffas så himla sällan så det är inte klokt! Vi har till och med fått bestämma att vi måste försöka träffas minst en gång i månaden. En gång i månaden! Hej, trökliv. Det här att vara vuxen, ha heltidsjobb, villa, barn och hela faderullan. När ska man hinna vara social? Nu klagar jag absolut inte på heltidsjobbet. Det är högst tillfälligt, som ni kanske minns, så jag älskar och njuter av varje sekund. Faktiskt. På riktigt. Men mina kompisar då? Måste man klämma ur sig en massa ungar för att få tid att träffa dem eller?! Och tvinga dem att klämma ur sig en massa ungar också då, så klart.

Ibland undrar man ju. Ska det vara så här? Dag ut och dag in. Skynda, ila, skynda, ila. Orkar knappt ha roligt för det blir man ju så trött av. Bättre att låta rutinerna rulla på och låta varje dag vara den andra lik.

G A H ! Ni hör väl hur man låter?! Det är gammeln som talar, mina vänner – GAMMELN! Den har tagit över mig helt!  [insert crazy looking smiley]

Lämna en kommentar